29. ulica
29th STREET
, 1991., SAD, Japan, 89 min.
Hej! Trebamo i tvoju ocenu
Hm... Čini se da ti je pre ocenjivanja potrebna... - prijava :).
Zato smo ljubazno otvorili boks u gornjem desnom delu stranice. Da se ne mučiš.
Debitantsko uradak američkog reditelja i scenariste Džordža Gala (Zarobljeni u raju, Loši momci) šarmantna je humoristična drama "29. ulica" snimljena prema istinitim i poprilično neverovatnim događajima vezanim uz organizaciju prve državne lutrije Njujorka 1976. godine. U centru je filma prvi pobednik ove lutrije Frenk Peši čiji je dobitni tiket svom vlasniku doneo novac, ali i niz problema u privatnom životu. Reditelj Galo je za film napisao i scenario, i to prema priči Džejmsa Franciskusa i samog Frenka Pešija.
Njujork, Badnjak 1976. Frenk Peši mlađi (A. Lapalja) kao jedan od finalista učestvuje u izvlačenju prve državne lutrije Njujorka. I dok stotine ljudi oko njega sa nestrpljenjem iščekuju rezultat, Frenk se pribojava upravo onog što se desilo: dobio je 6,2 miliona $! Besan zbog ishoda, istrči iz dvorane i počne da razbija prozore na obližnjoj crkvi. Nakon što ga privede policija u kojoj radi i njegov stariji brat Vito (F. Peši), Fraek počne da objašnjava razloge zbog neobičnog ponašanja... Još od majčinog (L. Kazan) porođaja koji je jedva preživeo, Frenka prati velika sreća u životu. Dok je on pravi srećković, njegov otac Frenk stariji (D. Ajelo) iz njujorške četvrti Mala Italija niže životne neuspehe od kojih je poslednji ucena mafijaša Tućija (V. Mani) oko Frenkovog lutrijskog tiketa...
Peši se, inače, kasnije posvetio glumi, te u ulozi svog stvarnog brata Vita nastupio i u ovom filmu. Ipak, film je u odnosu na ključni događaj u Pešijevom životu dodatno fabuliran, pa je krajnji ishod zabavna kombinacija porodične komedije i kriminalističke drame sa referencama na specifičan stil života italijanske zajednice u Njujorku.
U glavnoj je ulozi A. Lapalja, a uz njega glumi D. Ajelo u ulozi nesrećnog Frenkovog oca, te odlična L. Kazan (Moje pravoslavno venčanje) kao njegova majka. Ispričan i režiran kao svojevrsni hibrid filmova Frenka Kapre i Martina Skorsezija, Galova je humoristična drama više od rekonstrukcije jednog stvarnog i krajnje zanimljivog događaja, te kroz svoje originalne likove i njihove intenzivne odnose, posebno na relaciji sin i otac Peši, na veoma uverljiv i anegdotski način progovara o Njujorčanima italijanskog porekla.