Ljudi u nedelju
MENSCHEN AM SONNTAG
, 1930., Njemačka, 74 min.
Hej! Trebamo i tvoju ocenu
Hm... Čini se da ti je pre ocenjivanja potrebna... - prijava :).
Zato smo ljubazno otvorili boks u gornjem desnom delu stranice. Da se ne mučiš.
Realizirana kombinacijom dokumentarnog i igranog filma i snimljena u suprodukciji Edgara G. Ulmera (Crna mačka), koji pored slavnog Roberta Siodmaka (Spiralne stube, Ubice) supotpisuje i režiju filma, glasovita humorna romantična doku-drama "Ljudi nedeljom" delo je koje i više od osam decenija nakon nastanka imponuje modernošću, svežinom i frivolnošću.
Uspješan prodavač vina Wolfgang (W. von Waltershausen) jedne ljetne subote u gužvi na postaji berlinskog gradskog trolejbusa upozna mladu i privlačnu Christl (C. Ehlers), te se dogovore za susret na plaži Nikolasse na obali gradskog jezera. Nakon što se posvađa sa svojom djevojkom Annie (A. Schreyer), koja vikend odluči provesti u krevetu, taksist i Wolfgangov prijatelj Erwin (E. Splettstößer) pristane s njima otići na jezero. Ondje će im se pridružiti i Brigitte (B. Borchert), Christlina plavokosa prijateljica i prodavačica u trgovini koja će Wolfganga smjesta privući. A kad mu Christl odbije uzvratiti poljubac, Wolfgang će zaključiti da mu je Brigitte mnogo zanimljivija djevojka oko koje se vrijedi potruditi.
U režiji su prema nekim izvorima sudelovali i veliki Billy Wilder (Neki to vole vruće, Apartman), Curt Siodmak i Rochus Gliese, a scenarij osim braće Siodmak, Wildera i Ulmera, prema određenim izvorima, supotpisao je i glasoviti Fred Zinemann (Tačno u podne, Odavde do večnosti). Delo je reprezentativni predstavnik avangardnog nemog filma, ujedno i jedna od poslednjih nemačkih nemih produkcija.
U vreme snimanja filma svi su autori bili ambiciozni i energični mladi umetnici u 20-im godinama, a jedini iskusniji i nešto stariji bio je glasoviti i Oskarom ovenčani snimatelj Eugen Schüfftan (Obala u magli, Oči bez lica). Reč je i o jednom od ključnih delom eksperimentalnih filmova koji maestralno i angažirano oslikava berlinsku svakodnevicu jedne letnje nedelje 1929. godine, užurbani život na gradskim ulicama korisno kontrastirajući opuštenoj i ležernoj zabavi na jezeru.
U filmu pod svojim pravim imenima i sa stvarnim zanimanjima nastupaju naturščici, pa je Volfgang uistinu prodavač vina, Ervin je taksist a Kristal prodavačica. Svi su oni na nagovor filmskih stvaratelja pristali nekoliko sedmica provesti snimajući film bez zapleta u kojem se naizgled ništa ne događa, osim malo ljubavnog udvaranja i začetka potencijalne romanse.