Petak nakon petka
FRIDAY AFTER NEXT
, 2002., SAD, 85 min.
Hej! Trebamo i tvoju ocenu
Hm... Čini se da ti je pre ocenjivanja potrebna... - prijava :).
Zato smo ljubazno otvorili boks u gornjem desnom delu stranice. Da se ne mučiš.
Dinamična, pomaknuta, duhovita i zabavna komedija scenariste Ajsa Kjuba (Boyz n the Hood, Zabranjeni prolaz, Anakonda, Gušće od krvi, Tri kralja, Duhovi Marsa, xXx: Sledeći nivo) rediteljski je debi Markusa Raboja (serije Platinum, Access Granted), zapaženog autora video spotova za samog Ajsa Kjuba, nekad popularnog repera, kao i za Stinga i band Run-DMC...
Nakon što u noći pred Badnjak njihovu kuću opljačka prilično nespretan lopov odeven u Deda Mraza (R. Smiajli), simpatični Kreg Džons (Ajs Kjub) i njegov brbljavi rođak i cimer Dej-Dej (M. Eps) nađu se u velikim nevoljama. Ne žele li ostati bez krova nad glavom, Kreg i Dej-Dej moraju do kraja dana na bilo koji način prikupiti novac za kiriju, inače će ih gazdarica, odlučna gospođa Perli (B. Drejk), upoznati sa grubim Dejmonom (T. Kruz), koji se upravo vratio sa 12-godišnje robije.
No prikupiti novac za kiriju nije nimalo jednostavno, što će Kreg i Dej-Dejubrzo shvatiti kad pokušaju da pronađu nekakav posao. Dok se bezuspešno nakratko zapošljavaju kao čuvari najpre u pečenjarnici ujaka Elroja (Don "D.C." Kari), a potom u zalogajnici "Holi-Moli Donats" starog Pinkija (C. Pauel), Kreg i Dej-Dej nastoje budno da motrei da im ne promakne kriminalac u odeći Deda Mraza. A kad u zalogajnicu uskoro navrati ekscentrični i čini se bogati Mani Majk (K. Vilijams), Kregu za oko zapne njegova atraktivna pratilja Dona (K. D. Obert). Zaboravivši i na posao i na lopova, Kreg smesta odluči da osvoji Donu. U tome će mu slučajno pomoći i agresivni Dejmon, kojeg nakon boravka u zatvoru Mani Majk neobično privlači....
Kad se 1995. godine u svetskim bioskopima pojavila krimi komedija Petak, debitantsko ostvarenje danas poznatog F. Garija Greja (Pregovarač, Paukova zavera) svojom je svežinom, ležernošću, spontanošću i duhom na prepad osvojilo publiku i kritiku širom sveta. Uz nenametljivu i pouzdanu Grejevu režiju, osnovni razlog tome krio se najpre u lepršavom i nepretencioznom scenariju kom je koautor Ajs Kjub, vešt u duhovitom izokretanju i persifliranju opštih mesta iz predstava o zloglasnoj losanđeleskoj četvrti Saut Central. Ponesen uspehom filma, Kjub je pet godina kasnije producirao njegov nastavak Petak nakon petka, za koji se odlučio sam napisati scenario. Uprkos ne više tako povoljnim kritikama naslov u kom je na mesto Krisa Takera uskočio podjednako temperamentni i brbljavi Majk Eps (Mamac, Dr. Dulitt 2, U iskušenju, Rezident Ivl 2: Apokalipsa) komercijalno nije izneverio, pa se Ajs Kjub 2002. odlučio na snimanje i trećeg dela serijala.
Partner nekadašnje rep zvezde opet je Majk Eps, a film efektnom kombinacijom moronskog humora, dvosmislenih seksualnih aluzija, zabavnih fizičkih gegova i raspoloženih, ponekad autoironičnih glumačkih nastupa, uspešno ponavlja dobitnu kombinaciju prethodnih nastavaka. Partneri dvojice glavnih glumaca i u ovom su filmu iskusni Džon Viderspun (Bird, Moj si gnjido, Bumerang, Vampir u Bruklinu, Bulvorth, Đavolji Niki, serije Zakon u Los Anđelesu, Kim Posibl) i Ana Maria Horsford (Vatra svetog Elma, Nedokazana krivnja, Gospodin Džons, Jednog lepog dana, Kolekcionar, Luckasti profesor 2, Specijalni izveštaj, serije Zvezda vodilja, Glavni grad), a njima se među ostalima pridružuje znani Teri Kruz(6. dan, Starski i Hač, Dan obuke, Mrak komadi, Zatvorski krug, Teška vremena, Norbit). Filmsku muziku potpisuje Džon Marfi (Lopovi, ubice i dve nabijene puške, Drpi i zbriši, Grad na obali, 28 dana kasnije, Pogodi ko dolazi na večeru, Sirove strasti 2, Poroci Majmija), a fotografiju Glen Makferson (Svemoguća misija, Romeo mora umreti, Do kraja, Walking Tall, 16 blokova).