Nakon što stiže na poprište krvavog gangsterskog obračuna, njujorški policijski poručnik (H. Kajtel) pred očima svojih kolega (V. Argo i P. Kalderon) bezuspešno pokušava sa mesta zločina ukrasti kesicu kokaina. No to je tek jedan od mnogih grehova koji leže na duši časniku sklonom nasilnim ispadima. On je osoba ogrezla u korupciji, narkomaniji i nemoralu, teški narkomanski i kockarski zavisnik koji sa lokalnim dilerima trguje drogom, u zavisničkom stuporu često jedva uspeva kontrolisati svoje postupke, a devojke zaustavljene zbog prebrze vožnje seksualno napastvuje. Dok mu supruga (P. Gormli) sa majkom i četvoro dece jedva spaja kraj sa krajem, poručnik novac nekontrolisano troši na klađenje, a loše su ga procene uvalile u dug od trideset hiljada dolara. Iako je reč o čoveku kog čini se više ništa ne može iznenaditi i uznemiriti, slučaj silovanja katoličke časne sestre (F. Torn) u crkvi u španskom Harlemu duboko ga je impresionirao...
Izuzetno mračna, teskobna, nasilna, uznemirujuća i opora egzistencijalistička krimi drama možda je najuspešnije ostvarenje kultnog nezavisnog njujorškog filmaša Abela Ferare (Grad straha, Devojka iz Kineske kvartu, Mačkolovac, Kralj Njujorka, Invazija telokradljivaca, ´R Xmas, serije Kriminalistička priča, Poroci Majamija), koji je za režiju provokativne religijske parabole "Marija" na filmskom festivalu u Veneciji 2005. osvojio veliku nagradu žirija. Slično većini svojih najboljih filmova, u kojima beskompromisno i bez imalo komercijalnih ustupaka istražuje tamno naličje ljudske prirode, i "Okoreli policajac", delo koje glasoviti Martin Skorseze drži najboljim filmom devedesetih, snažna je i izuzetno impresivna moralka izražene religijske simbolike. Priča o posrnulom poručniku, svojevrsnom palom anđelu kog na put katarze i iskupljenja izvodi susret sa silovanom opaticom, njemu etički superiornom, bezgranično blagom, dobrom i Bogu predanom osobom, izuzetno je realistična i pesimistična slika suvremenog sveta ogrezlog u kriminal, korupciju i nemoral. Reč je o impresivnom ostvarenju za što zasluge, uz Ferrarovu režisersku veštinu, ponajviše pripadaju maestralnom nastupu vrsnog karakternog glumca H. Keitela (Taksist, Telma i Luiz, Psi iz rezervoara, Piano, Dim, Od sumraka do zore, Crveni zmaj), 1992. nominovanog za Oskara za sporednu ulogu u filmu "Bagzi" Berijja Levinsona, a 1995. nagrađenog berlinskim Srebrnim medvedom za nastup u izvrsnom "Dimu" Vejna Vanga. Njegovi su partneri u vreme snimanja filma mlada F. Torn (Viper, Taken Alive, Stigmata) te iskusni V. Argo (Taksista, Ulice zla, Njujorške priče, Prava romansa, Anđeoske oči, Ispovesti opasnog uma) i P. Kalderon (More ljubavi, Kompanija, Pretparačke priče, Sentinel - agent u begu), koji potpisuju i scenario filma.