Močvara
Močvara
, 2020., Srbija, 0 min.
Hej! Trebamo i tvoju ocenu
Hm... Čini se da ti je pre ocenjivanja potrebna... - prijava :).
Zato smo ljubazno otvorili boks u gornjem desnom delu stranice. Da se ne mučiš.
Tandem Marković-Novković dobro nam je poznat kao odlična kombinacija autorskog pristupa u srpskoj kinematografiji. Filmovi koje su do sada zajednički uradili (Sutra ujutru, Rudarska opera, Beli, beli svet, Otadžbina) nagoveštavaju i estetiku serije Močvara i fikciju o realnosti koja nas okružuje u njenom najogoljenijem obliku. Direktnu, surovu, bez uvijanja i povlađivanja gledaocu i, pre svega – tačnu.
Beograd dvadesetprvog veka u kojem se dešava nekoliko misterioznih ubistava atraktivnih žena različitog socijalnog statusa. Policijski inspektor Nikola, koji je zašao u rane četrdesete godine života, radi sa svojim timom na rasvetljavanju tih zločina.
Istraga napreduje sporo, jer je žrtve međusobno veoma teško povezati. U paralelnom toku radnje odvijaju se i privatni životi glavnih junaka serije, dajući nam sliku o nekolikim generacijama zarobljenim u vremenu tranzicije.
Suočeni sa vlastitim problemima i nadanjima, duboko ukorenjenim u vremenima kroz koja je ova zemlja prolazila, u stalnom ćorsokaku pred novim ubistvima koja se gomilaju, Nikola i njegov tim pokušavaju da prevaziđu sve lične nesuglasice i razočaranja i reše ubistva zbog kojih je policija pod konstantnom kritikom javnosti i medija...
Napisana u duhu najboljih skandinavskih krimi-serijala (Most, Ubijanje, Trilogija: Milenijum) Močvara nam otvara jedan sasvim novi, nesvakidašnji pristup u izradi ovog igranog žanra. Harizmatične ličnosti, ogoljeni dijalog, radnja vođena u nekoliko paralelnih tokova bez jeftinih pravolinijskih rešenja... samo su neki od njenih najznačajnijih kvaliteta.
Sa druge strane, ova serija preuzima samo model predstavljanja jedne kriminogene stvarnosti ističući autentične karakteristike sredine u kojoj se radnja dešava. Sivilo Novog Beograda, izgrađenog na močvarnom tlu, nosi sa sobom jednu specifičnu atmosferu otuđenosti, beskompromisne borbe za opstanak na tom i takvom prostoru i problematičnu istoriju nekoliko generacija koje su odrastale i formirale se od devedesetih godina prošlog veka pa na ovamo.
Zato su i ubistva koja se u seriji dešavaju ritualna, bizarna, okrutna, nešto sa čim se iskusni beogradski inspektori nisu do tada sretali.
Ovo je priča o grehu i žudnji, o ljubavi i mržnji, ovo je priča o prijateljstvu koje počiva na zločinu i tajnama. Isto tako, ovo je priča o ljudima koji su istovremeno spasitelji i mučitelji, žrtve i dželati, i priča o jednom gradu koji lagano tone u močvaru svoje prošlosti. Prošlosti prepune socijalnih nemira i revolveraških obračuna na beogradskim ulicama. Prošlosti iz koje su se i iznedrili likovi iz Močvare, pune droga, alkohola i nemaštine.
Ni sama seksualnost u ovoj seriji nije predstavljena na tipičan način. U maniru najboljih sledbenika svoga profesora Živojina Pavlovića, jednog od najznačajnijih autora crnog talasa u jugoslovenskom filmu, i autorski tandem Marković-Novković hrabro pokazuje nagost protagonista serije. Njom samom oni daju kritički odnos prema zlu u savremenom društvu, metaforički ulazeći u korene tog zla kroz veoma snažne i upečatljive scene utkane u ovu priču.