Paul Šeldon (J. Caan) plodan je i vrlo uspešan pisac popularnih romana o romantičnoj junakinji Miseri, koji jednog snežnog zimskog dana doživi tešku automobilsku nesreću. Probudivši se u krevetu u njemu nepoznatoj sobi, Paul se ne uspeva setiti niti mećave u kojoj je njegov automobil sleteo sa ceste, niti ko ga je spasao. Kad u sobu uđe punašna i temperamentna žena (K. Bates), Paul dozna da je reč o njegovoj velikoj obožavateljici Anie Paul Sheldon (J. Caan) plodan je i vrlo uspješan pisac popularnih romana o romantičnoj junakinji Misery, koji jednog snježnog zimskog dana doživi tešku automobilsku nesreću. Probudivši se u krevetu u njemu nepoznatoj sobi, Paul se ne uspijeva sjetiti niti mećave u kojoj je njegov automobil sletio s ceste, niti tko ga je spasio. Kad u sobu uđe punašna i temperamentna žena (K. Bates), Paul dozna da je riječ o njegovoj velikoj obožavateljici Annie Wilkes, prostodušnoj i pomalo naivnoj bolničarki koja izuzetno dobro poznaje likove i zaplete svih njegovih romana o Misery. Paul ne sluti da će se simpatična i brižna Annie, nakon što nezadovoljna pročita rukopis njegovog najnovijeg i ujedno posljednjeg romana o Misery, pretvoriti u nasilnu psihopatkinju...
Godine 1991. ovjenčana Oscarom u kategoriji najbolje sporedne ženske uloge, za koju je sjajna K. Bates (Titanic, Gospoin Schmidt) nagrađena i Zlatnim globusom, izvrsna psihološka horor/triler drama "Misery" izuzetno je uspjela adaptacija istoimenog romana "kralja horora" Stephena Kinga. Priče Kingovih djela najčešće govore o ljudima iz niže i srednje društvene klase, koji se teško i mukotrpno probijaju kroz život i društvo puno zla i razorne, mračne sile da bi naposljetku nerijetko bili suočeni doslovno sa smakom svijeta. To su osobe koje King smatra istinskim simbolima Amerike, i koje se često sukobljavaju s čudovištima iz paralelnih svjetova, ali i s onima kreiranima u vlastitim poremećenim psihama.
Potonji je slučaj i s Kingovim romanom "Misery", u koji je pisac umetnuo i poneki (ironični) autobiografski detalj, a koji je prema scenariju dvostrukog oskarovca Williama Goldmana (Butch Cassidy i Sundance Kid, Maratonac) ekranizirao Rob Reiner (Kad je Harry sreo Sally, Malo dobrih ljudi). Riječ je o drugoj Reinerovoj prilagodbi nekog Kingova djela, jer je upravo za režiju maestralne adaptacije piščeve novele "Ostani uz mene" 1987. nominiran za Zlatni globus.
Reinerov današnji film je dojmljivo, rafinirano, naglašeno atmosferično te s mnogo stila režirano ostvarenje, sugestivnog tjeskobnog i paranoidnog ozračja. U glavnoj ulozi nastupa J. Caan (Rollerball, Brisač), za sporednu rolu u remek-djelu "Kum" Francisa Forda Coppole nominiran za Oscara, a neopisivo uvjerljiva interpretacija psihotične Annie Wilkes bila je probojna uloga u karijeri K. Bates. Za uspjeh filma zaslužne su i dojmljiva fotografija producenta, snimatelja (Arizona Junior, Millerovo raskrižje) i redatelja Barryja Sonnefelda (Uhvatite maloga, Ljudi u crnom), kao i izvrsna glazba pet puta za Oscara nominiranog Marca Shaimana (Romansa u Seattleu, Lak za kosu).Vilkes, prostodušnoj i pomalo naivnoj bolničarki koja izuzetno dobro poznaje likove i zaplete svih njegovih romana o Miseri. Paul ne sluti da će se simpatična i brižna Anie, nakon što nezadovoljna pročita rukopis njegovog najnovijeg i ujedno poslednjeg romana o Miseri, pretvoriti u nasilnu psihopatkinju...
Godine 1991. ovenčana Oskarom u kategoriji najbolje sporedne ženske uloge, za koju je sjajna K. Bates (Titanic, Gospoin Schmidt) nagrađena i Zlatnim globusom, izvrsna psihološka horor/triler drama "Miseri" izuzetno je uspela adaptacija istoimenog romana "kralja horora" Stephena Kinga. Priče Kingovih dela najčešće govore o ljudima iz niže i srednje društvene klase, koji se teško i mukotrpno probijaju kroz život i društvo puno zla i razorne, mračne sile da bi naposletku neretko bili suočeni doslovno sa smakom sveta. To su osobe koje King smatra istinskim simbolima Amerike, i koje se često sukobljavaju sa čudovištima iz paralelnih svetova, ali i sa onima kreiranima u vlastitim poremećenim psihama.
Poslednji je slučaj i sa Kingovim romanom "Miseri", u koji je pisac umetnuo i poneki (ironični) autobiografski detalj, a koji je prema scenariju dvostrukog oskarovca Williama Goldmana (Butch Cassidy i Sundance Kid, Maratonac) ekranizirao Rob Reiner (Kad je Hari sreo Sali, Malo dobrih ljudi). Reč je o drugoj Reinerovoj prilagodbi nekog Kingova dela, jer je upravo za režiju maestralne adaptacije piščeve novele "Ostani uz mene" 1987. nominiran za Zlatni globus.
Reinerov današnji film je dojmljivo, rafinirano, naglašeno atmosferično te sa mnogo stila režirano ostvarenje, sugestivnog psihološkog i paranoidnog ozračja. U glavnoj ulozi nastupa J. Caan (Rollerball, Brisač), za sporednu rolu u remek-delu "Kum" Francisa Forda Coppole nominiran za Oskara, a neopisivo uverljiva interpretacija psihotične Anie Vilkes bila je probojna uloga u karijeri K. Bates. Za uspeh filma zaslužne su i dojmljiva fotografija producenta, snimatelja (Arizona Junior, Millerovo raskrižje) i redatelja Barryja Sonnefelda (Uhvatite maloga, Ljudi u crnom), kao i izvrsna muzika pet puta za Oscara nominiranog Marca Shaimana (Romansa u Seattleu, Lak za kosu).