Adaptacija
ADAPTATION
, 2002., SAD, 120 min.
Hej! Trebamo i tvoju ocenu
Hm... Čini se da ti je pre ocenjivanja potrebna... - prijava :).
Zato smo ljubazno otvorili boks u gornjem desnom delu stranice. Da se ne mučiš.
Nakon kultne crnohumoristične fantastične drame "Biti Džon Malkovič", nominovanae za 3 Oskara, scenarista Č. Kaufman i režiser S. Honze ponovno su udružili snage na filmu "Adaptacija", koji je od četiri oskarovske nominacije potvrdio onu za najbolju sporednu mušku ulogu (K. Kuper), uz osvojenog berlinskog "Srebrnog medveda" za režiju i "Zlatni globus" u kategorijama najbolje sporedne muške i ženske uloge (M. Strip).
Frustrirani Č. Kaufman (N. Kejdž) je cenjeni filmski scenarista koji se proslavio predloškom za film "Biti John Malkovič". On je nesigurni neurotik kog muče snažna stvaralačka i egzistencijalna kriza, i koji se boji da neće uspeti da adaptira roman "Kradljivci orhideja", bestseler slavne književnice i novinarke Suzan Orlian (M. Strip). Pritisnut kreativnom blokadom, Čarli je prisiljen za pomoć zamoliti brata blizanca Donalda (takođe N. Kejdž), simpatičnog zgubidana i scenarističkog početnika koji radi na svom prvencu, filmu o serijskom uboci koji će biti mešavina Hičkokovog "Psiha" i hita "Kad jaganjci utihnu" Dž. Demeja. Da bi se maknuo s mrtve tačke i zaboravio propalu vezu s emotivnom Amelijom Kavan (S. Simur), Čarli posećuje predavanje iskusnog scenariste Roberta Mek Kija (B. Koks), kog moli za nekoliko saveta o pisanju.
A kad ni to ne urađa plodom, odlučuje da sledi popularnu književnicu koja odlazi na Floridu posjtiti Džona Laročea (K. Kuper), švercera retkim biljkama i protagonista svog romana. Suzan je Džona upoznala pre tri godine, prikupljajući građu za novinarski članak i roman, a grubi ju je i neuredni muškarac nesređenog privatnog života ubrzo privukao. Štaviše, uskoro je saznala da je Džon nekad bio uzoran porodičnii čovek i vozač kola hitne pomoći, te da mu se život raspao nakon što su mu pre devet godina u automobilskoj nesreći poginuli majka i ujak, nakon čega se razveo od supruge. Dok ju Čarli i Donald prate, Suzan se upušta u strastvenu i problematičnu vezu s Džonom...
Reč je o ambicioznoj, pomalo bizarnoj i vrlo uspešnoj postmodernističkoj igrariji koja se spretno poigrava naracijom, vešto miksa stvarnost i fikciju, te Kaufmanove autobiografske detalje efektno kombinuje s metafilmskim i metatekstualnim elementima.